Hak Kuldan İntikamını Kul ile Alır
Dini İrfanı Bilmeyen Bunu Kul Etti Sanır.....


19 Şubat 2011 Cumartesi

DOĞUDA KADIN OLMAK YADA OLMAMAK!!!



Her acıya boyun eğen doğu kadını acısını kimi zaman yüzüne yaptığı döğmelerde kimi zamanda yüzüne yansıyan çizgileriyle anlatır.yorulmadan çalışır.kocasına çocuğuna komsusuna kosar durmadan.Pes etmeden.Aslında yorulmazmı hiç bıkkınlık hissetmezmi?
  Ama napsın bir kere yoruldum dese yeter artık diyecek olsa töre adı altında öle sindirilmişlikleri vardırki acaba bizler anlayabilirmiyiz?

   çocukluğu anasının sırtında tarla yolunda yarı çıplak vaziyette sürünmekle başlar ne kadar acı....Kemirerek yemeye çalıştığı kuru ekmeği tek öğünüdür belki,Az biraz büyüdümü hayvan gütmek tarlaya azık götürmektir birinci vazifesi güneş yanığı yüzü okadar masumane bakarki yüzüne ilk bakan anlar aslında yüreğinde kopan fırtınaları ama çaresiz susar boyun eğer kaderi sandığı çilesine:((

Daha genç olamadan bir eve gelin olur,ardından ana öylece kalakalır küçücük bedeni çocuk olmamıştırki ana olsun ana nedir ne yapar nasıl davranır sorar öle kendi kendine bakakalır etrafına boş gözlerle.....
       

Hele bide kız doğurmuşsa yandı ,dudak bükülür ,burun kıvrılır doğan çocuğa neden erkek doğurmamıştır hemen üzerine kuma gelmelidir erkek doğuracak olan cins bir kız bulunmalıdır  :((
     
Aşık olsa kavuşamaz ayrılık tek kaderidir,aşkı sevdayı yaşamak istese töreye kurban gider.Okadar güçlüdürki töre dedikleri ancak hayallerinde ve rüyalarında özgürdür doğu kızları......

Aslında yazacak okadar çok şey varki kelimeler yetersiz kalmakta içimdeki duyguları anlatmaya......

Şimdi ben doğulumuyum diye merak edenleriniz olabilir hayır ben doğulu değil anadoluluyum(SİVAS) ama çok şükür bizim burda adetler böyle değil töre denen lanet şey yok bizlerde ne mutlu bizlere.......
 Ancak karşı komşularım doğulu onların anlattıkları bana içlerini dökmeleri neticesinde içimde kalanlar yansıdı bu günki postuma ...

Dünya kadınlar günü yaklaşırken kadınlarla ilgili bir yaraya parmak basmak istedim nacizane....... 

Bu günlük benden bu kadar dostlarım bir dahaki postumuzda buluşana dek sağlıcakla kalın .... sevgiler.....

6 yorum:

Eymen'im dedi ki...

Yüreğinize sağlık. Doğru ve anlamlı bir konuya değinmişsiniz. Ama sadece doğu değil Türkiye'nin ve Dünya'nın birçok bölgesinde maalesef karşılaşabiliyoruz.( Bu arada adresinizdeki 58'den anlaşılıyor Sivas'lı olduğunuz.:)) Ben de 5 yıl görev yaptım ilçe ve köylerinde. Halen görüştüğüm ve çok sevdiğim dostlarım vardır Sivas'ta. Sizin nezdinizde Sivas'a selamlar olsun. Sevgiler...

efeninannesi dedi ki...

Eymen'im ve Essa'sı :hoş geldiniz güzel yorumunuz için çok tesekkürler evet ne yazıkkı yurdumuzun herhangi bir yerindede rastlayabiliyoruz bu tür töre adı altındaki cehalete....
çok mutlu oldum sivası tanımanıza ve sivaslı dostlarınızın olmasına bende sivas'dan buram buram andolu kokan selamlar yolluyorum sizlere sevgi ve dua ile ....

Eymen'im dedi ki...

A.s.Selamlarınızı aldım kabul ettim. Çok teşekkürler.Sevgiler...

ahsen58 dedi ki...

çok güzel bir yazı emeğine sağlık canım hepsi çok doğru bu töre her yerde var lanet olsun böyle adetler

efeninannesi dedi ki...

Eymen'im ve Essa'sı: ben tesekkür ederim çok naziksiniz

ahsen58: ah hoş geldin ahsenciğim çok haklısın lanet olsun böle adetlere

gelibolu17 dedi ki...

Offff,of...

BU BLOGDA YAYINLANAN HER ŞEY BANA AİTTİR İZİNSİZ KULLANILMASI YASAKTIR VE SUÇTUR DİKKATİNİZE.

DOST SANMA

Dost sanma "şanlı" vaktinde yanında olanı, Dost bil "gamlı" vaktinde elinden tutanı
 
BLOG designed by EDACROCHE