Hak Kuldan İntikamını Kul ile Alır
Dini İrfanı Bilmeyen Bunu Kul Etti Sanır.....


11 Ocak 2011 Salı

BİRAZDA MAMA VAKTİ


SİVAS USULÜ İÇLİ KÖFTE 


Geçen gün çocuklarımın yoğun isteği üzerine içli köfte yaptım bu köftemiz sivasımıza has bir köfte türü olmakla beraber hımmmm pek lezzetlidir ham maddesi patates ve bulgurdan oluşur hahahahah
 kısaca yapılışını anlatayım aslında malzemeler size bağlı ve yapmak istediiniz çokluğa göre veyada kişi sayısına göre ayarlanmalıdır.biz şöyle 5 veya 6 kişilik bi aile için yaklaşık olarak tarif vermeye çalışalım.
yarım kg ince köftelik bulgur,1 su bardağı un  4-5 patates 1 yemek kaşığı salça bolca ve her çeşit baharat artık evinizde ne varsa illa şu olacak diee bi kural yok 1 yemek kaşığı margarin 2 yemek kaşığı tereyağ(tereyağ kullanmayanlar bunuda margarin yapabilirler)1 adet kuru soğan, az nane .işte bu kadar malzemeler şimdi yapılışına geçelim
önce bulgurumuzu derince bi kaba alıp üzerini geçecek kadar kaynamış suyla ıslatıp ağzını kapatıyoruz.Sonra patateslerimizi soyup yıkayıp haşlıyoruz daha sonra ezip ayrı bir tavada kçük küçük doğrayıp soğanı kavuruyoruz nane salça  baharatları tuzu ekleyip bu nefis tadı patateslerle buluşturup bi güzel karıştırıyoruz böylece köftemizin iç harcı hazır.Şimdi köftemizi yoğurmaya başlıyoruz ıslattığımız bulgurumuza tuz ve unu ekleyip birazda su katarak yoğuruyoruz 15-20 dk sonrada cevizden az büyük parçalar koparıp elimizde yuvarlıyoruz ve içini çanak şeklinde oyup iç harcımızdan dolduruyoruz ve elimizle kapatıp tekrar yuvarlak şekil veriyoruz işte bukadar yapılışı bitti .Tahmini 1 lt kaynamış suya köftelerimizi koyyoruz 10-15 dk kaynadıktan sonra sudan çıkarıp servis kabımıza alıp üzerine margin ve tereyağını eritip döküyoruz... DADADADAM .......İŞTE YEMEĞİMİZ HAZIR GERİYE AFİYETLE YEMESİ KALDI HEPİNİZE AFİYET OLSUN...
                                              İŞTE BENİM MUTFAĞIM
 EEEEE ŞİMDİDE BU GÜZEL MAMAMIZIN HAZIRLANIP PİŞTİĞİ MUTFAĞIMIZI RESİMLERLE ANLATALIM DİMİ AMA ...BU GÜNLERDE FOTOĞRAF GEÇME MANYAKLIĞI VAR BENDE NE GÖRSEM ÇEKİYORUM DELİRDİM HERHALDE :)))) NEYSE BU GÜNLÜK BENDEN BU KADAR YAKIN ZAMANDA TÜM EVİ HER KÖŞESİNİ ÇEKİP EKLİCEM SANIRIM DAHA NELER NELER TAKİPTE VE SAĞLICAKLA KALIN SEVGİLER

9 yorum:

gelibolu17 dedi ki...

Amanda aman maşallah,tertipli düzenli arkadaşım benim,vallahi sanaldanda olsa mutfağına geldim o güzel içli köftelerinide yedim,üstüne çayımıda içtim,ohh değmeyin keyfime:)
4 çocukla maşallah bu ne temizlik:)
kıskandım ama ben seni şimdi:))))

kocaman öpüyorum seni,her şey için teşekkürler,banada beklerim şeker deyip ziyaretimi burda sonlandırıyorum,pazara gitcem daha:)

efeninannesi dedi ki...

hoş geldin canım arkadaşım bu ne güzel iltifatlar böle canım o senin güzelliğin temizliğin ve iyi niyetin bi denem sevgiler

gelibolu17 dedi ki...

Kısss bak bide bişey farkettim şimdi yeni:)
ocağın yanında bişey var,üstünde su ısıtıcısı var o ney radyomu:)
heh öyleyse sana bi kere daha tebrik koyucam elleme:)
ben mutfağımda radyo dinlemezsem olmuyoda,sende bendensin diyecektim:)

balböcükleri dedi ki...

demek bizim oradan bu mamalar.mutfağında çok güzel.nefis tarifler bekleriz

balböcükleri dedi ki...

demek bizim oradan bu mamalar.mutfağında çok güzel.nefis tarifler bekleriz

efeninannesi dedi ki...

gülcanımmmm tekrar hoş geldin evet bacım radyo bende mutfakta radyo dinlemeden duramam evet bende sendenim yada sende bendensin hahahaha tekerleme gibi oldu kısss

efeninannesi dedi ki...

çok tesekkürler serpilcim inşallah ilerleyen zamanlarda güzel tarifler olcak tabiii

ahsen58 dedi ki...

köfteler süper görünüyor helede mutfağının resimleride çok güzel çıkmış canım nedense benim resimler bu kadar güzel çıkmıyor :)))

gelibolu17 dedi ki...

Çak bi beşlik o zaman arkadaşım,sen benden,bende senden,radyosuz bi dünya düşünemiyorum:)
kıss gece gezmesine çıktımda sanada uğradım,öperim,iyi geceler:)

BU BLOGDA YAYINLANAN HER ŞEY BANA AİTTİR İZİNSİZ KULLANILMASI YASAKTIR VE SUÇTUR DİKKATİNİZE.

DOST SANMA

Dost sanma "şanlı" vaktinde yanında olanı, Dost bil "gamlı" vaktinde elinden tutanı
 
BLOG designed by EDACROCHE